سفر

مکان های دیدنی مشهد

مقدمه

مشهد شهری با اهمیت مذهبی و فرهنگی است و به همین دلیل مکان های دیدنی و دیدنی زیادی در این شهر وجود دارد. در اینجا تعدادی از محبوب ترین مکان های دیدنی مشهد آمده است:

حرم مطهر امام رضا (ع)

حرم امام رضا (علیه السلام) ، مقدس ترین مکان ایران و یکی از مهم ترین مقاصد زیارتی شیعیان از سراسر جهان است. مجموعه حرم مطهر رضوی شامل چندین ساختمان، باغ و موزه و غیره است.

مسجد گوهرشاد

این مسجد داخل حرم امام رضا (علیه السلام) قرار دارد و یکی از قدیمی ترین و زیباترین بناهای مشهد است. این مسجد در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده و نمونه ای عالی از معماری دوره تیموری است.

مجتمع تفریحی چالیدره مشهد

مجتمع تفریحی چالیدره واقع شده در استان خراسان رضوی ، شهر مشهد به سمت طرقبه جاده عنبران می‌باشد ، این مجتمع تفریحی در مکانی بسیار خوش و آب و هوا واقع شده و بسیار سرسبز می باشد و دارای تجهیزات تفریحی فراوانی از جمله تله کابین ، رستوران ، کافی شاپ ، استراحتگاه و غیره می باشد. برای مشاهده اطلاعات بیشتر و رزرو این تور و ایجاد یک خاطره دلنشین کلیک نمایید.

موزه نادرشاه

این موزه به زندگی و میراث نادرشاه افشار، بنیانگذار سلسله افشاریان اختصاص دارد. این موزه در کاخ سابق نادرشاه قرار دارد و دارای مجموعه بزرگی از آثار تاریخی و آثار هنری است.

موزه آستان قدس رضوی

این موزه در مجموعه حرم امام رضا واقع شده و به تاریخ حرم و شهر مشهد اختصاص دارد. این موزه دارای مجموعه بزرگی از آثار تاریخی، دست نوشته ها و آثار هنری است.

بازار بین المللی بعثت مشهد

بازار بین المللی بعثت مشهد بازار شلوغی است مملو از مغازه هایی که از ادویه و منسوجات گرفته تا شیرینی های سنتی ایرانی و صنایع دستی می فروشند. این فروشگاه در فضای باز می باشد و تنها مغازه ها سرپوشیده هستند برای مشاهده اطلاعات و رزرو تور بازار بین المللی بعثت کلیک نمایید.

امامزاده یاسر وناصر (ع)

مزار این دو امامزاده بزرگوار که از فرزندان امام هفتم شیعیان (علیه السلام) هستند در نزدیکی مشهد ودر مسیر طرقبه واقع شده است و از اماکن زیارتی و تفریحی به شمار می‌رود. برای مشاهده اطلاعات بیشتر و رزرو تور امامزادگان یاسر و ناصر (علیهما السلام) کلیک نمایید. 

 آرامگاه فردوسی

فردوسی بزرگترین شاعر حماسه سرای ایران که 30 سال از عمر خود را صرف نوشتن شاهنامه نمود. آرامگاه فردوسی از جمله مکان های تاریخی و فرهنگی مشهد و شهر توس به شمار می رود. برای اطلاعات بیشتر و رزرو تور آرامگاه فردوسی کلیک نمایید. 

ویلاژ توریست

مجتمع خرید ویلاژ توریست یکی از مجتمع های معروف دهه ی اخیر شهر مشهد می باشد که نام آشنایی برای بسیاری از شهروندان و نیز گردشگران می باشد. ساعت کاری مجتمع ویلاژ توریست ۱۰ صبح الی ۲۳ شب و همچنین روزهای پنج شنبه و جمعه تا ساعت ۲۴ شب دایر می باشد. این مجتمع دارای فودکورت و سینما و شهربازی و پارکینگ اختصاصی می باشد. برای رزرو تور ویلاژ توریست و مشاهده اطلاعات بیشتر کلیک نمایید.

باغ وحش وکیل آباد

باغ وحش وکیل آباد اولین و بزرگترین باغ وحش خصوصی ایران می باشد که زیستگاه های حیوانات بیشماری از جمله آهو ، ببر ، شیر ، خرس ، گراز و … است. برای اطلاعات بیشتر از این باغ وحش مهیج و رزرو تور باغ وحش وکیل آباد کلیک نمایید.

باغ گیاهشناسی مشهد

برای اطلاعات بیشتر و رزرو این تور کلیک نمایید.

برج برفی مشهد

برج برفی مشهد مکانی است که در تمام طول سال به شما این امکان را می دهد که برف بازی کنید و لذت ببرید. برای اطلاعات بیشتر و رزرو این تور کلیک نمایید.

مجتمع پروما

برای اطلاعات بیشتر و رزرو این تور کلیک نمایید.

مجتمع پاژ

برای اطلاعات بیشتر و رزرو این تور کلیک نمایید.

طرقبه و شاندیز

طرقبه و شاندیز دو روستای بسیار پرطرفدار در حوالی مشهد هستند که به زیبایی طبیعی و فضای آرام شهرت دارند. آنها مکان های محبوبی برای پیک نیک، پیاده روی و تماشای پرندگان هستند. همچنین از جمله مکان های معروف شاندیز می توان به پدیده شاندیز اشاره نمود. برای اطلاعات بیشتر و رزرو تور پدیده شاندیز کلیک نمایید.

سخن پایانی

اینها تنها تعدادی از مناظر و جاذبه های دیدنی مشهد هستند. چه به مذهب، تاریخ، فرهنگ علاقه مند باشید یا فقط بخواهید سبک زندگی محلی را تجربه کنید، در این شهر برای همه سلیقه ها، تفریحاتی وجود دارد.

سوالات پر تکرار

1.حرم امام رضا (ع)

2.مسجد گوهرشاد

3.مجتمع تفریحی چالیدره مشهد

4.موزه نادرشاه

5.موزه آستان قدس رضوی

6.بازار بین المللی بعثت مشهد

7.امامزاده یاسر وناصر (ع)

8.آرامگاه فردوسی

9.ویلاژ توریست

10.باغ وحش وکیل آباد

11.باغ گیاهشناسی مشهد

12.برج برفی مشهد

13.مجتمع پروما

14.مجتمع پاژ

15.طرقبه و شاندیز

مشهد شهری پر از مکان های زیبا و مذهبی است، اما مکانی که برای بسیاری از مردم زیباترین محل در مشهد است، حرم امام رضا (ع) است.

هزینه اقامت در مشهد به وسیله ی متغیرهای مختلفی مانند نوع اقامتگاه، مدت اقامت، فصل سفر و غیره متفاوت است. اما به طور کلی، هزینه اقامت در مشهد از میانگین یک تا دو میلیون تومان به بالا برای هر شب می‌باشد. البته، هتل ها و اقامتگاه‌های گران قیمت تر و گزینه های بسیار ارزان تری نیز در مشهد موجود هستند.

با توجه به آمارهای منتشر شده توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تعداد گردشگرانی که در سال به مشهد سفر می‌کنند، در حدود ۲۰ میلیون نفر در سال است. البته باید توجه داشت که این آمار مربوط به سال ۲۰۲۱ است و ممکن است در سال های دیگر مقدار آن تغییر کند.

[کل: 2 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا