گردشگری

معرفی رشته گردشگری و آینده آن در ایران

مقدمه

رشته گردشگری یا مدیریت گردشگری، شامل مباحث مختلفی است که برای توسعه و مدیریت صنعت گردشگری به کار می‌روند. این رشته شامل درس‌های مرتبط با اقتصاد، مدیریت، بازاریابی، روان‌شناسی، جغرافیا، تاریخ و فرهنگ است.

مباحث رشته گردشگری

در رشته گردشگری، دانشجویان به یادگیری مباحثی مانند طراحی برنامه‌های توریستی، مدیریت هتل‌ها و مراکز گردشگری، بازاریابی گردشگری، ارتباطات گردشگری، تحلیل و پیش‌بینی بازار گردشگری، مدیریت فضاهای طبیعی و توسعه پایدار، تاریخ و فرهنگ گردشگری و برنامه‌ریزی منطقه‌ای و ملی می‌پردازند.

سخن پایانی

در حال حاضر، رشته گردشگری در دانشگاه‌های مختلف در سراسر جهان به عنوان رشته تحصیلی ارائه می‌شود و فرصت‌های شغلی گسترده‌ای در صنعت گردشگری ایجاد می‌کند، از جمله مدیریت هتل‌ها، آژانس‌های مسافرتی، مراکز خدماتی گردشگری، ادارات گردشگری دولتی، موزه‌های تاریخی و فرهنگی، و شرکت‌های توسعه گردشگری.

سوالات پر تکرار

رشته گردشگری یکی از رشته های بسیار خوب در ایران است که با توجه به آمار جهانی گردشگری در سال 1399، که معادل با سال 2020 میلادی است ما در ایران بیش از 5 میلیون گردشگر خارجی و 57 میلیون گردشگر داخلی داشتیم. که از این ارقام می توان به رشد روز افزون گردشگری در ایران و متقابلا ، نیاز روز افزون به این رشته را دریافت.

[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا